NASZE DZIAŁANIA W ZWIĄZKU Z PANDEMIĄ COVID-19
PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA
Informacje ogólne:
- Wprowadzane procedury są zgodne z wytycznymi dla funkcjonowania hoteli w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce opracowanymi przez Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z GIS (z dn. 28.04.2020).
- Procedury są aktualizowane i dostosowywane do wydawanych rozporządzeń i wytycznych stosownych organów. Należy mieć na uwadze, że w związku z dynamicznie zmieniającymi się wytycznymi, w trakcie pobytu procedury mogą się różnić od zaprezentowanych w niniejszym dokumencie.
Cel wdrażanych procedur:
- Minimalizowanie ryzyka zakażenia Gości oraz innych osób z zewnątrz, w tym dostawców.
- Zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia dla pracowników (obsługi) Gości hotelu.
- Ograniczenie liczby kontaktów na terenie hotelu w danym przedziale czasowym, w ramach zabezpieczenia przed ryzykiem zakażenia.
- Kompleksowe działanie dostosowane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego.
Wytyczne zostały podzielone na cztery części:
- Zapewnienie bezpieczeństwa w hotelu.
- Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osób/klienta zakażenia koronawirusem.
- Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze.
- Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi.
Podsumowanie najważniejszych procedur:
- Pokoje po każdym pobycie są ozonowane. Powierzchnie i sprzęty (np. pilot, sterownik klimatyzacji, włączniki itp.) są dezynfekowane.
- W trakcie pobytu sprzątanie jest ograniczone do minimum – wyłącznie na życzenie Gościa, pod jego nieobecność w pokoju, z zachowaniem wszelkich procedur sanitarnych.
- W pokojach nie ma udostępnionych suszarek do włosów – zgodnie z wytycznymi GIS.
- Śniadania są serwowane indywidualnie w Sali restauracyjnej. Menu jest ustalane z Gościem na podstawie ankiety.
- Istnieje możliwość zamówienia obiadokolacji (danie dnia szefa kuchni) lub skorzystania z dań à la carte. Godziny posiłków: śniadania 7:00 – 10:00, obiadokolacja 17:00 – 20:00. Restauracja à la carte czynna w godzinach 13:00 – 20:00.
- Wypożyczanie rowerów zostało wstrzymane do odwołania.
Zapewnienie bezpieczeństwa w hotelu:
- Umieszczenie w widocznym miejscu przed wejściem do hotelu i w recepcji informacji o maksymalnej liczbie klientów mogących jednocześnie przebywać w danej części obiektu.
- Umieszczenie na terenie hotelu dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla Gości, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, przy wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet.
- Możliwość zakupu maseczek ochronnych w recepcji.
- Wywieszenie w pomieszczeniach sanitarno – higienicznych instrukcji dot. mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk.
- Zapewnienie sprzętu i środków oraz monitorowanie codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy i w pomieszczeniach do spożywania posiłków należy przestrzegać wymaganego dystansu przestrzennego między personelem a Gośćmi (minimum 2 metry).
- Ograniczenie do minimum czasu przebywania Gościa przy recepcji.
- Ustalenie i kontrola maksymalnej liczby Gości w hotelu – na podstawie liczby dostępnych pokoi liczone jako liczba pokoi razy dwie osoby.
- Z sauny mogą korzystać Goście hotelu wspólnie zakwaterowani w sytuacji wynajęcia jej na wyłączność.
- Możliwość użytkowania sal konferencyjnych na zasadach opisanych aktualnymi przepisami prawa (zachowanie dystansu społecznego wynoszącego minimum 2 m odległości osoby od osoby).
- Bezwzględny zakaz przebywania w hotelu osób tam niezakwaterowanych.
- Bieżące dezynfekowanie, nie rzadziej niż co godzinę, ogólnych toalet, wind, blatu recepcyjnego (po każdym Gościu), klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni.
- Precyzyjne dozowanie profesjonalnych środków myjących.
- Ograniczenie rutynowego sprzątania pokoi, które powinno się odbywać jedynie na życzenie Gościa.
- Po każdym kliencie rutynowe sprzątniecie pokoju i dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu (np. piloty, sterownik do klimatyzacji, włączniki), gruntowne wywietrzenie pomieszczenia i dokonanie ozonowania.
- Pokój ponownie będzie wynajęty po zakończeniu dezynfekcji w okresie zgodnym z instrukcją urządzenia służącego do ozonowania.
- Personel sprzątający jest wyposażony i przestrzega używania jednorazowej maseczki, rękawiczek, a w razie potrzeby jednorazowego fartucha z długim rękawem.
- Pościel i ręczniki są prane w temp. min 60 ºC z dodatkiem detergentu. Prane i dostarczane w reżimie sanitarnym.
- Zakaz używania hotelowych suszarek nadmuchowych w łazienkach pokojowych.
- W miarę możliwości systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń hotelu bądź ozonowanie (lub dekontaminacja w innej dostępnej technologii) powierzchni wspólnych, w wyznaczonych zakresach czasowych.
- W związku z zagrożeniem wirusem COVID -19 hotel ma prawo do zawieszenia lub ograniczenia usług, które zwiększałaby zagrożenie Gości oraz personelu hotelu (np. dostarczanie bagaży do pokoi itp.)
- Wyznaczenie i przygotowanie (m.in. wyposażonego w środki ochrony indywidualnej i płyn dezynfekujący) pomieszczenia, lub pokoju, w którym będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
- Umieszczenie w recepcji, w widocznym miejscu potrzebnych numerów telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
- Procedury bezpieczeństwa zastosowane w związku z wirusem COVID-19 w hotelu zostały udostępnione dla Gości w recepcji oraz na stronie internetowej hotelu.
Procedury postępowania w przypadku podejrzenia u osób/klienta zakażenia koronawirusem:
- W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, Gość nie zostanie wpuszczony na teren obiektu. Zostanie poinstruowany o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego, celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.
- Jeśli Gość mieszka w hotelu – czasowe odizolowanie go w dedykowanym pomieszczeniu, powiadomienie dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i zgłoszenie incydentu do kierownictwa obiektu, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Ustalenie listy pracowników oraz klientów (jeśli to możliwe) obecnych w tym samym czasie w części/częściach obiektu, w których przebywał klient i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.
- Wstrzymanie przyjmowania Gości, powiadomienie właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej i stosowanie się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
Zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom/obsłudze:
- Ustalenie zadań i procesów, które zwykle wymagają ścisłej interakcji i określenie sposobów ich modyfikacji, aby zwiększyć fizyczne odległości między pracownikami i zachować bezpieczeństwo pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (w zakładach pracy minimum 1,5 m).
- Podzielenie zmian pracy w celu zwiększenia bezpieczeństwa pracowników przebywających w danym momencie na terenie hotelu, stosownie do możliwości.
- Zmniejszenie liczby pracowników korzystających w tym samym czasie ze wspólnych obszarów np. stołówki pracowniczej, szatni itp. W pomieszczeniach tych zaleca się, aby liczba osób z nich korzystających umożliwiała zachowanie dystansu społecznego min. 2 m. Wyposażenie obsługi hotelu w środki ochrony indywidualnej w tym, maski lub przyłbice, rękawiczki oraz środki do dezynfekcji rąk, a także nieprzemakalne fartuchy z długim rękawem, do użycia w razie potrzeby.
- Zalecenia dla pracowników:
- Przed rozpoczęciem pracy, tuż po przyjściu do pracy obowiązkowo należy umyć ręce wodą z mydłem.
- Nosić osłonę nosa i ust, ewentualnie przyłbicę oraz rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków.
- Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (rekomendowane są 2 metry).
- Regularnie często i dokładnie myć ręce wodą z mydłem zgodnie z instrukcją znajdującą się przy umywalce i dezynfekować osuszone dłonie środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
- Podczas kaszlu i kichania zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzucić chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce.
- Starać się nie dotykać dłońmi okolic twarzy, zwłaszcza ust, nosa i oczu.
- Dołożyć wszelkich starań, aby stanowiska pracy były czyste i higieniczne, szczególnie po zakończonym dniu pracy. Należy pamiętać o dezynfekcji powierzchni dotykowych jak słuchawka telefonu, klawiatura i myszka, włączniki świateł czy biurka.
- Regularnie (kilka razy w ciągu dnia) czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się klienci, np. klamki drzwi wejściowych, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.
- Unikać dojazdów do pracy środkami komunikacji publicznej, jeżeli istnieje taka możliwość.
- Zapewnienie wietrzenia nieklimatyzowanych pomieszczeń.
- Ograniczenie do niezbędnego minimum spotkań i narad wewnętrznych; spotkania powinny być przeprowadzane przy otwartych oknach z zachowaniem rekomendowanych przez służby sanitarne odległości pomiędzy osobami (minimum 2 m); preferowany kontakt telefoniczny oraz mailowy.
- Ograniczenie korzystania przez pracowników z przestrzeni wspólnych, w tym:
- wprowadzenie różnych godzin przerw,
- zmniejszenie liczby pracowników korzystających ze wspólnych obszarów w danym czasie (np. przez rozłożenie przerw na posiłki).
- Szczególna troska o pracowników z grup bardziej narażonych na ryzyko epidemiczne – jeśli to możliwe nie angażowanie w bezpośredni kontakt z klientem osób powyżej 60 roku życia oraz przewlekle chorych.
- Obowiązek stosowania przez dostawców hotelu środków ochrony osobistej zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
- Wdrożenie procedur postępowania na wypadek wystąpienia sytuacji podejrzenia zakażenia.
- Celem ograniczenia kontaktów międzyludzkich, tam gdzie jest to możliwe, wykorzystywanie do komunikacji m. in. telefonów, poczty elektronicznej itp.
Procedury zapobiegawcze: podejrzenie zakażenia koronawirusem pracowników/obsługi:
- Personel hotelu został zapoznany z wprowadzonym protokołem związanym z wirusem COVID-19 (przekazanie najważniejszych wytycznych i obowiązków w tym zakresie).
- Pracownicy i obsługa hotelu zostali poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów nie powinni przychodzić do pracy, powinni pozostać w domu i skontaktować się telefonicznie ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, oddziałem zakaźnym, a w razie pogarszania się stanu zdrowia zadzwonić pod nr 999 lub 112 i poinformować, że mogą być zakażeni koronawirusem.
- Na bieżąco śledzone są informacje Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępne na stronach gis.gov.pl lub https://www.gov.pl/web/koronawirus/, a także obowiązujących przepisów prawa.
- W przypadku wystąpienia u pracownika wykonującego swoje zadania na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie koronawirusem należy niezwłocznie odsunąć go od pracy i odesłać transportem indywidualnym do domu. Należy wstrzymać przyjmowanie klientów, powiadomić właściwą miejscowo powiatową stację sanitarno-epidemiologiczną i stosować się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.
- Pracownik powinien oczekiwać na transport w wyznaczonym pomieszczeniu, w którym jest możliwe czasowe odizolowanie go od innych osób.
- Ustalenie obszaru, w którym poruszał się i przebywał pracownik, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami zakładowymi oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).
- Stosowanie się do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego przy ustalaniu, czy należy wdrożyć dodatkowe procedury biorąc pod uwagę zaistniały przypadek.
Kontakt bezpośredni:
Jeśli potrzebujesz pomocy, lub masz jakiekolwiek pytania do nas odnośnie rezerwacji czy środków ostrożności, skontaktuj się z nami pod numerem telefonu: +48 87 563 59 40 lub mailowo pod adresem: biuro@akvilon.pl
Akvilon